Vláda schválila dřívější zápisy do ZŠ – co to znamená?

Petra VoříškováAktuality, Aktuality MŠ

Od letošního školního roku došlo k zásadní změně – vláda schválila, že zápisy do 1. tříd základních škol se budou konat již v lednu. Děti tak mají na předškolní přípravu výrazně méně času než dříve.
Proto je naším cílem v mateřské škole vytvořit takové prostředí, které jim umožní zvládnout přechod do školy s jistotou, samostatností a radostí.

 

 

Co u nás předškolní děti čeká:

  • Program Začít spolu – děti se aktivně podílejí na plánování činností, učí se v souvislostech, propojovat zkušenosti a hledat vlastní odpovědi.
  • Předčtenářské dovednosti pomocí metody kritického myšlení a práce s materiály MIU.
  • Matematika podle prof. Hejného – hravou formou budujeme předmatematické představy a logické myšlení.
  • Angličtina s rodilým mluvčím – jednou týdně celý den.
  • Zdravotní cvičení, dramatická výchova, keramická a hudební dílna.
  • Preventivní logopedická péče – naše školní logopedka provádí depistáž, v případě potřeby dále spolupracuje s dětmi i rodiči.
  • Psychologická a speciálně-pedagogická podpora – ve školce působí dětská psycholožka, diagnostička a dostatek asistentů, kteří pomáhají s individuálními potřebami dětí, včetně SPU nebo doporučení k odkladu.
Jak vypadá výuka metodou Začít spolu v předškolním ročníku?

Ve třídách programu Začít spolu děti získávají zkušenosti hravou a přirozenou cestou. Učí se objevovat souvislosti, spolupracovat a převzít zodpovědnost za vlastní učení.

Centra aktivit

  • děti si samy vybírají činnost podle zájmu,
  • učí se pracovat samostatně i v menších skupinách,
  • rozvíjí spolupráci, tvořivost a zodpovědnost.

Role učitele

  • pedagog je průvodcem, ne hodnotitelem,
  • přizpůsobuje míru podpory individuálním potřebám dětí,
  • pomáhá plánovat a reflektovat činnosti.

Pravidla a atmosféra

  • děti a učitelé společně vytvářejí jednoduchá pravidla,
  • důraz na respekt, vstřícnost a pozitivní klima,
  • popisná zpětná vazba bez nálepkování a předsudků.

Svoboda a zodpovědnost

  • děti se podílejí na plánování svého učení,
  • hodnotí vlastní práci a učí se nést důsledky svých rozhodnutí.

Proces učení

  • důležitý je nejen výsledek, ale i samotný proces,
  • reflexe činností posiluje samostatnost a sebehodnocení.

Svět v souvislostech

  • výuka probíhá v integrovaných blocích,
  • propojujeme témata tak, aby děti vnímaly svět jako celek,
  • bádáme v blízkém okolí a tématech, která děti zajímají.

Spolupráce s rodinou

  • rodiče zapojujeme do života školky,
  • nabízíme pravidelné konzultace i společné akce,
  • školka reaguje na potřeby a možnosti každé rodiny.

Den v naší školce:

 

Úzká spolupráce MŠ a ZŠ – důležitější než kdy dřív

Naši učitelé úzce spolupracují s kolegy ze základní školy, díky čemuž si mohou předat důležité informace o dětech nastupujících do 1. třídy. Děti mají navíc možnost seznámit se se svými budoucími třídními učiteli ještě v předškolním ročníku, protože tito pedagogové pravidelně navštěvují mateřskou školu a společně s dětmi se účastní vybraných aktivit. Přechod do školy je proto pro děti přirozenější a klidnější. Pokud tedy rodiče plánují nástup dítěte do naší základní školy, je ideální začít právě v předškolním ročníku naší mateřské školy.

Zaregistrujte se a přijďte se na nás podívat.

Registrace do mateřské školy Hlásek

"*" indicates required fields