Od letošního školního roku došlo k zásadní změně – vláda schválila, že zápisy do 1. tříd základních škol se budou konat již v lednu. Děti tak mají na předškolní přípravu výrazně méně času než dříve.
Proto je naším cílem v mateřské škole vytvořit takové prostředí, které jim umožní zvládnout přechod do školy s jistotou, samostatností a radostí.
Co u nás předškolní děti čeká:
- Program Začít spolu – děti se aktivně podílejí na plánování činností, učí se v souvislostech, propojovat zkušenosti a hledat vlastní odpovědi.
- Předčtenářské dovednosti pomocí metody kritického myšlení a práce s materiály MIU.
- Matematika podle prof. Hejného – hravou formou budujeme předmatematické představy a logické myšlení.
- Angličtina s rodilým mluvčím – jednou týdně celý den.
- Zdravotní cvičení, dramatická výchova, keramická a hudební dílna.
- Preventivní logopedická péče – naše školní logopedka provádí depistáž, v případě potřeby dále spolupracuje s dětmi i rodiči.
- Psychologická a speciálně-pedagogická podpora – ve školce působí dětská psycholožka, diagnostička a dostatek asistentů, kteří pomáhají s individuálními potřebami dětí, včetně SPU nebo doporučení k odkladu.
Jak vypadá výuka metodou Začít spolu v předškolním ročníku?
Ve třídách programu Začít spolu děti získávají zkušenosti hravou a přirozenou cestou. Učí se objevovat souvislosti, spolupracovat a převzít zodpovědnost za vlastní učení.
Centra aktivit
- děti si samy vybírají činnost podle zájmu,
- učí se pracovat samostatně i v menších skupinách,
- rozvíjí spolupráci, tvořivost a zodpovědnost.
Role učitele
- pedagog je průvodcem, ne hodnotitelem,
- přizpůsobuje míru podpory individuálním potřebám dětí,
- pomáhá plánovat a reflektovat činnosti.
Pravidla a atmosféra
- děti a učitelé společně vytvářejí jednoduchá pravidla,
- důraz na respekt, vstřícnost a pozitivní klima,
- popisná zpětná vazba bez nálepkování a předsudků.
Svoboda a zodpovědnost
- děti se podílejí na plánování svého učení,
- hodnotí vlastní práci a učí se nést důsledky svých rozhodnutí.
Proces učení
- důležitý je nejen výsledek, ale i samotný proces,
- reflexe činností posiluje samostatnost a sebehodnocení.
Svět v souvislostech
- výuka probíhá v integrovaných blocích,
- propojujeme témata tak, aby děti vnímaly svět jako celek,
- bádáme v blízkém okolí a tématech, která děti zajímají.
Spolupráce s rodinou
- rodiče zapojujeme do života školky,
- nabízíme pravidelné konzultace i společné akce,
- školka reaguje na potřeby a možnosti každé rodiny.
Den v naší školce:
Úzká spolupráce MŠ a ZŠ – důležitější než kdy dřív
Naši učitelé úzce spolupracují s kolegy ze základní školy, díky čemuž si mohou předat důležité informace o dětech nastupujících do 1. třídy. Děti mají navíc možnost seznámit se se svými budoucími třídními učiteli ještě v předškolním ročníku, protože tito pedagogové pravidelně navštěvují mateřskou školu a společně s dětmi se účastní vybraných aktivit. Přechod do školy je proto pro děti přirozenější a klidnější. Pokud tedy rodiče plánují nástup dítěte do naší základní školy, je ideální začít právě v předškolním ročníku naší mateřské školy.
Zaregistrujte se a přijďte se na nás podívat.
Registrace do mateřské školy Hlásek
"*" indicates required fields