Každý rodič chce pro své dítě to nejlepší. Ale kdy je vlastně ten správný okamžik začít přemýšlet o typu vzdělávání? Většina z nás se začne zajímat o školu až ve chvíli, kdy se blíží zápis do první třídy. Jenže to může být pozdě.
Klíč k poklidnému nástupu do školy totiž leží už v mateřské škole. Právě v tomto raném období se formují dovednosti, které rozhodují o tom, jak dítě zvládne školu, vztahy i samo sebe.
„Pokud nejsou určité dovednosti a postoje rozvíjeny už od nejútlejšího věku, jen těžko se na ně později navazuje,“ shodují se učitelé. V naší mateřské škole se děti od začátku učí spolupracovat, komunikovat, respektovat ostatní a zkoumat svět kolem sebe s otevřeností a radostí z objevování.
Na první stupeň pak přecházejí plynule – do známého prostředí, mezi učitele, kteří znají jejich silné i slabé stránky. První stupeň tu není jen „začátkem školní docházky“, ale obdobím, které formuje vztah dítěte k učení, sobě i ostatním.
Díky malým třídám a přítomnosti asistentů pedagoga může Hlásek naplňovat potřeby každého dítěte, včetně těch se speciálními vzdělávacími potřebami. Výuka je zážitková, propojená s reálným světem – od přírodních výprav přes výtvarné projekty až po angličtinu s rodilými mluvčími.
Cílem Hlásku je vychovat sebevědomé, samostatné děti, které umí přemýšlet, spolupracovat a mají chuť se učit celý život. Protože když se položí dobré základy – už od školky – děti si to dobré nesou dál.