Soukromá škola, školka… co dál? Kdy děti nejvíc potřebují naši pozornost?

Petra VoříškováAktuality, Aktuality MŠ, Aktuality ZŠ

Každý rodič chce pro své dítě to nejlepší. Ale kdy je vlastně ten správný okamžik začít přemýšlet o typu vzdělávání? Většina z nás se začne zajímat o školu až ve chvíli, kdy se blíží zápis do první třídy. Jenže to může být pozdě. 

Klíč k poklidnému nástupu do školy totiž leží už v mateřské škole. Právě v tomto raném období se formují dovednosti, které rozhodují o tom, jak dítě zvládne školu, vztahy i samo sebe.

„Pokud nejsou určité dovednosti a postoje rozvíjeny už od nejútlejšího věku, jen těžko se na ně později navazuje,“ shodují se učitelé. V naší mateřské škole se děti od začátku učí spolupracovat, komunikovat, respektovat ostatní a zkoumat svět kolem sebe s otevřeností a radostí z objevování.

Na první stupeň pak přecházejí plynule – do známého prostředí, mezi učitele, kteří znají jejich silné i slabé stránky. První stupeň tu není jen „začátkem školní docházky“, ale obdobím, které formuje vztah dítěte k učení, sobě i ostatním.

Díky malým třídám a přítomnosti asistentů pedagoga může Hlásek naplňovat potřeby každého dítěte, včetně těch se speciálními vzdělávacími potřebami. Výuka je zážitková, propojená s reálným světem – od přírodních výprav přes výtvarné projekty až po angličtinu s rodilými mluvčími.

Cílem Hlásku je vychovat sebevědomé, samostatné děti, které umí přemýšlet, spolupracovat a mají chuť se učit celý život. Protože když se položí dobré základy – už od školky – děti si to dobré nesou dál.