Poradenské pracoviště
Komu pomáháme?
Dětem
Kolegům
Rodičům
Poradenské pracoviště Hlásku je místem, kde se staráme o potřeby dětí, rodičů i pedagogů. Náš tým odborníků je tu pro vás, aby poskytoval psychologickou, speciálně-pedagogickou a logopedickou podporu.
Pečujeme o individuální rozvoj každého dítěte, nasloucháme vašim obavám a společně hledáme nejlepší řešení. Vytváříme bezpečný a otevřený prostor, kde mohou rodiče i děti najít pomoc při zvládání náročných situací.
S důvěrou se na nás můžete obrátit, ať už jde o školní problémy, vývojové otázky nebo emocionální a komunikační výzvy. Jsme tu, abychom společně podpořili harmonický rozvoj vašich dětí a pomohli vám nalézt cestu k jejich plnému potenciálu.
Kdo má k mému dítěti ve škole nejblíž
Chování, učení a vztahy dětí ovlivňuje mnoho faktorů. To nejdůležitější se však většinou odehrává ve třídě. Ty nejpřesnější informace Vám dokáže poskytnout zejména třídní učitel a asistent pedagoga.
Při řešení problémových situací týkající se třídy, chování dětí nebo třídního klimatu je tedy nejlepší řešit primárně s třídním učitelem a asistentem, kteří jsou v úzkém kontaktu s poradenským pracovištěm a vždy se s ním v případě potřeby radí na společném postupu.
Jak kontaktovat školní poradenské pracoviště (ŠPP)
Poradenský tým funguje jako propojená skupina odbornic, které se velmi často podílí na řešení vzniklých situací společně, proto je nejlepším řešením kontaktovat poradenský tým přes Edookit.
- pro kontaktování poradenského pracoviště MŠ zvolte v Edookitu jako příjemce Poradna MŠ
- pro kontaktování poradenského pracoviště ZŠ zvolte v Edookitu jako příjemce Poradna ZŠ
Do zprávy se pokuste krátce shrnout Vaše požadavky a nezapomeňte zanechat telefonní číslo. Tým ŠPP si Vaši zprávu předá a ozve se Vám kompetentní osoba, která Vám se situací pomůže.
V určitých situacích je třeba obrátit se přímo na odborníka z dané oblasti (např. je situace příliš citlivá nebo pokusy o společné řešení selhaly). V takovém případě kontaktujte konkrétní osobu dle informací níže.
Na koho se obrátit, když...
Potřebuji radu týkající se vzdělávání mého dítěte
- Mé dítě má diagnostikované speciální vzdělávací potřeby, vyžaduje individuální péči a já mám pocit, že se mu jí nedostává.
- Vnímám, že mé dítě ve škole dlouhodobě selhává. Pokus o řešení s vedením třídy nepřinesl výsledky.
- Potřebuji radu ohledně podpory pro mé nadané dítě.
- Nejsem si jistá/jistý, zda je mé dítě připravené na nástup do školy.
Potřebuji radu týkající se vztahů ve třídě nebo chování mého dítěte
- Mám obavu, že ve třídě mého dítěte je nepříznivé klima pro učení. Pokus o řešení s vedením třídy selhal.
- Mám obavu, že mé dítě je dlouhodobě vyčleňováno z kolektivu. Pokus o řešení s vedením třídy selhal.
- Chování mého dítěte se v poslední době velmi změnilo. Mám obavu, že se něco děje.
- Mám podezření, že mé dítě je šikanováno.
Potřebuji radu týkající se řeči mého dítěte
- Mé dítě má problémy se správnou výslovností
Potřebuji radu týkající se náročných situací doma nebo ve škole
- Naši rodinu (mé dítě) potkala náročná situace, která může mít nepříznivý vliv na mé dítě. Rád/a bych se poradil/a.
- Chování mého dítěte se v poslední době velmi změnilo. Mám obavu, že se něco děje.
- Mé dítě vykazuje v poslední době psychickou nepohodu (je úzkostné, výbušné,...). Nevím, co se děje a chtěl/a bych se poradit.
Kdo je součástí poradenského týmu
Klára Buchtová
PreventistkaKontaktujte přes Edookit
Zaměřuji se na prevenci rizikového chování, podporuji zdravé klima ve třídách a poskytuji poradenství žákům i rodičům.
Na co se zaměřuji:
- Koordinace prevence a intervence (zodpovědnost za proces, průběh a komunikaci)
- Přímá podpora „tady a teď“ při vytváření bezpečného a respektujícího prostředí jako základ prevence rizikového chování (společné kruhy ve třídě, rodičovské schůzky)
- Podpora pedagogů v řešení náročných situací (můžeme společně hledat techniky, cvičení, nástroje, jak pracovat se vztahy mezi dětmi, s náročnými rodiči i mezi kolegyněmi)
- Třídnické hodiny (spolupráce na efektivním vedení třídnických hodin, hodnotové vzdělávání)
- Náhledy do tříd (se specifikovaným cílem, možno i s ostatními kolegyněmi)
- Intervence i prevence ve třídách po domluvě s vedením třídy
- Individuální rozhovory s dětmi po dohodě s vedením třídy nebo na žádost rodičů
- Individuální rozhovory s rodiči po dohodě s vedením třídy nebo na žádost rodičů
- Pravidelná evaluace formou periodických setkání
- Možnost účasti na konzultacích na vyžádání pedagoga či rodiče
Přímý kontakt je možný např. pokud pokus o dohodu s vedením třídy selhal. Situace je natolik citlivá, týká se vedení třídy a je potřeba zapojení nezávislé osoby.
Květa Krüger
Pedagogická konzultantkaKontaktujte přes Edookit
Podporuji pedagogy v rozvoji výukových metod a individuálního přístupu k žákům
- Partner a konzultant poradenského týmu v oblasti pedagogické práce
- Mezinárodně certifikovaný učitel a lektor programu RWCT s oprávněním certifikovat další učitele programu
-
Popis toho, co v roli pedagogické konzultantky můžu v tomto školním roce nabídnout:
- Podpora pedagogů v rozvoji výukových metod a individuálního přístupu k žákům
- Návštěva ve výuce a reflexe výuky/vyučovacích metod a způsobů práce
- Podpora pedagogů formou konzultací
- Příprava workshopů (kurzy z programu RWCT – viz web spolku Kritické myšlení, trénink poskytování ZV)
- Podpora tandemové výuky
- Pomoc při zavádění nových prvků ve výuce
- Pomoc při přípravě otevřené hodiny pro ostatní vyučující
- Zavádění formativního hodnocení do výuky
- Podpora se zaváděním modelu E – U – R do výuky
- Možnost konzultace před plánovanou akcí (např. výjezd třídy, třídnická hodina, třídní schůzka apod.)
- Podpora učitelů při přípravě na rozvojový rozhovor s vedením školy
- Podpora učitelů jako přispěvatelů do odborných časopisů
- Pomoc s plánováním výuky se záměrem zapojit každého žáka
Osobní kontakt je možný jen na vyžádání přes poradenské pracoviště.
Alice Liptáková
LogopedkaKontaktujte přes Edookit
Poskytuji logopedickou péči žákům s poruchami řeči a jazyka. Spolupracuji s pedagogy a rodiči na rozvoji komunikačních dovedností dětí.
Na co se zaměřuji:
- Náhledy do tříd
- Konzultace s rodiči
- Individuální a skupinová práce s dětmi
- Kooperace s externími logopedy
Přímý kontakt v podobě konzultace ohledně logopedické péče po předešlé dohodě přímo s Alicí.
Karolína Nováková
Školní psycholožka MŠKontaktujte přes Edookit
Poskytuji psychologickou podporu dětem, rodičům i učitelům. Zabývám se prevencí psychických obtíží a podporou duševního zdraví. Jsem primárně zaměřena na práci s jednotlivci. Můžu být přizvána do výuky a můžu vykonávat intenzivní podporu týmu i dítěte.
- Podpora pedagogů v řešení náročných situací (můžeme společně hledat techniky, cvičení, nástroje, jak pracovat se vztahy mezi dětmi, s náročnými rodiči i mezi kolegyněmi)
- Možnost účasti na konzultacích na vyžádání pedagoga či rodiče
Náhledy do tříd (se specifikovaným cílem, možno i s ostatními kolegyněmi) - Intervence i prevence ve třídách po domluvě s vedením třídy a poradenským pracovištěm
- Individuální rozhovory s dětmi po dohodě s vedením třídy nebo na žádost rodičů
- Individuální rozhovory s rodiči po dohodě s vedením třídy nebo na žádost rodičů
- Pravidelná evaluace formou periodických setkání
Mohu být oslovena přímo v citlivých situacích, jak rodiči, pedagogy, tak i dětmi.
Osobní kontakt je možný přes Edookit.
Lada Sanvenero
Speciální pedagožka
Pomáhám dětem se speciálními vzdělávacími potřebami, poskytuji odborné konzultace pro pedagogy i rodiče.
Na co se zaměřuji:
- SPU depistáž
- Náhledy do tříd po dohodě s vedením třídy se zaměřením na děti se specifickými potřebami
- Koordinace činností SVP, SPC, PPP
- Orientační diagnostika školní zralosti
- Nastavování plánů podpory a jejich průběžné ověřování a závěrečná evaluace společně s pedagogy
- Individuální práce s dětmi se specifickými potřebami
- Metodická podpora učitelů k práci s dětmi se specifickými potřebami
- Konzultace s rodiči u dětí se specifickými potřebami
- Konzultace s rodiči po dohodě s poradenským pracovištěm
- Spolupráce s preventisty a psycholožkou v oblasti intervence a prevence
Přímý kontakt v podobě konzultace týkajících se speciálních potřeb dítěte po předešlé dohodě přímo s Ladou.
Eva Slavíčková
Školní psycholožka ZŠKontaktujte přes Edookit
Poskytuji psychologickou podporu žákům, rodičům i učitelům. Zabývám se prevencí psychických obtíží a podporou duševního zdraví. Jsem primárně zaměřena na práci s jednotlivci. Mohu být přizvána do programu prevence.
- Podpora pedagogů v řešení náročných situací (můžeme společně hledat techniky, cvičení, nástroje, jak pracovat se vztahy mezi dětmi, s náročnými rodiči i mezi kolegyněmi)
- Třídnické hodiny (spolupráce na efektivním vedení třídnických hodin, hodnotové vzdělávání)
- Náhledy do tříd (se specifikovaným cílem, možno i s ostatními kolegyněmi)
- Intervence i prevence ve třídách po domluvě s vedením třídy a poradenským pracovištěm
- Individuální rozhovory s dětmi po dohodě s vedením třídy nebo na žádost rodičů
- Individuální rozhovory s rodiči po dohodě s vedením třídy nebo na žádost rodičů
- Pravidelná evaluace formou periodických setkání
- Možnost účasti na konzultacích na vyžádání pedagoga či rodiče
Mohu být kontaktována přímo v citlivých situacích, jak rodiči, pedagogy, tak i dětmi.
Osobní kontakt je možný přes Edookit.
Petra Voříšková
Metodička prevenceKontaktujte přes Edookit
Koordinuji programy prevence rizikového chování na škole a podporuji pedagogy i žáky v této oblasti.
- Nastavování programu prevence ve třídách společně s třídními učiteli a preventisty
- Nastavení a aktualizace krizového a preventivního plánu
- Nastavení pravidelného systému prevence dle ročníků
Zaměřena na interní spolupráci.
Pedagogická terminologie, aneb co je co?
Chceš mluvit s někým mimo školu?
Ozvi se na Linku bezpečí
116 111
pomoc@linkabezpeci.cz