Poznejte nás

Kdo jsme

O nás

Pár slov úvodem

Hlásek je rodinná škola a školka, kde na každém záleží. Připravujeme děti na cestu vzděláváním již od mateřské školy tak, aby se uměly učit a aby jim to, co se učí, dávalo smysl. Poskytujeme prostor pro obohacování dětí, učitelů i rodičů navzájem.

Důležité jsou pro nás naše hodnoty a vize školy. Pokud jste s námi v souladu, pak jsme tu pro vás.

Více informací
Image
Image

Vize

Chceme, aby děti odcházely s dobrými znalostmi, zdravým sebevědomím a osvojením sociálních dovedností.
Image

Mise

Připravujeme děti na cestu, ne cestu pro děti.
Image

Pedagogické poslání

Žijeme to, co učíme a učíme to, co žijeme. 

Škola pro děti i rodiče

Pro koho Hlásek je?

Jsme pro rodiny, které nastavují dětem hranice, v rámci kterých dávají dětem důvěru a volnost. Rádi budeme partnery rodičům, kteří přemýšlejí nad potřebami dítěte, ne jich samotných. Potřeby rodičů se mohou mnohdy lišit, každý z nás je přeci unikátní osobností.

Do Hlásku přijímáme všechny děti, jejichž rodiče cítí soulad s našimi principy a přístupem ke vzdělávání. Pečujeme o děti od 2 let do 5. třídy.

Díky komplexnímu programu vzdělávání, který Hlásek nabízí, je dobré, aby k nám dítě nastoupilo co nejdříve, a to od mateřské školy, nicméně je volbou každé rodiny, zda s námi zůstane po celou dobu vzdělávacího cyklu, nebo zda se připojí až od 1.třídy, nebo naopak zvolí pro základní vzdělávání jinou instituci.

Čím se v hlásku řídíme

Naše hodnoty

Image

Kvalitní výuka

Náš tým tvoří lidé, kteří se rádi vzdělávají a objevují nové cesty, jak dětem zpřístupnit učivo zajímavou formou a zároveň v nich vzbuzovat touhu po objevování.
Image

Spolupráce a důvěra

Důležitá je pro nás atmosféra partnerství, společná otevřená komunikace a kvalitní zpětná vazba. Navzájem se inspirujeme a nepřestáváme hledat nové cesty. Učíme se jeden od druhého, nebojíme se sdílet, co se daří, ale i nedaří. Pečujeme o vzájemnou důvěru.
Image

Prostor pro objevování

Dáváme prostor pro zvídavost, radost, sny, nadšení, fantazii a vlastní cesty. Nabízíme příležitosti k rozvoji myšlení a hledání odpovědí.
Image

Individuální přístup

Jsme tady pro každé dítě. Poskytujeme dětem prostor, aby každý mohl zjistit, v čem je dobrý a co by mohl rozvíjet, ať už bude lékařem, kuchařem, zedníkem, učitelem, sportovcem, vědcem nebo truhlářem.
Image

Vnitřní motivace a smysluplnost učení

“Můžeš přivést koně k vodě, ale pít už musí sám.“ Učení je cesta: někdy je před námi rovinka, jindy nás čeká pěkný výšlap nebo překážka. Důležité je nevzdat se, když vidíme či hledáme smysl našeho putování. Vnitřní motivace je na nás.
Image

Aktivní učení skrze zážitky

Každý zážitek nám nabízí možnost se učit, poznávat, chápat a prožívat. Zážitek může být i výzvou, která nás posune dále. UČENÍ JE ZÁŽITKEM, ZÁŽITEK JE UČENÍM.
Image

Prostředí příznivé pro učení, práce s chybou

V prostředí příznivém pro učení se chyba stává příležitostí, přirozenou cestou k dalšímu učení. Je průvodním jevem úsilí o posun vpřed.
Image

Hranice a svoboda

Moje svoboda končí tam, kde začínají hranice druhých. Kriticky zkoumáme své názory a potřeby v konfrontaci s názory a potřebami druhých.
Image

Samostatnost a zodpovědnost

Připravujeme dětem prostředí příznivé pro učení, ve kterém si ověřují své dovednosti. Co mohu, zvládnu sám; pokud si nevím rady, řeknu si o pomoc či vím, kde ji vyhledám. Učím se nést zodpovědnost za své chování a přijímám případné následky.
Image

Zdravé sebevědomí a respekt k druhým

Známe svoji hodnotu, umíme se postavit za sebe, ale i pomoci druhým. Umíme pracovat s dostupnými informacemi, vytvořit si svůj názor a zároveň naslouchat názorům druhých. Společně pracujeme na sebeúctě, přijetí a empatii.
Image

Rodina, přátelství a odpočinek

Součástí školy je celá rodina. Dbáme na dobré vztahy a přátelství. Žijeme společné životní příběhy. Pečujeme o své zdraví, sportujeme, učíme se odpočívat a odhadnout své síly.
Image

Angličtina jako přirozená součást výuky

Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi člověkem. We are learning for our future.

Začít spolu

Dostatek prostoru a pozornosti pro každého

V ZŠ máme malé třídní skupiny s maximálním počtem 16 žáků, kterým se věnují dva pedagogové. Díky tomu se můžeme věnovat každému dítěti přesně tak, jak potřebuje. V MŠ pracujeme s metodou Začít spolu, školka je rozdělena do dvou pater, na každém patře pracují s dětmi 4 pedagogové, děti jsou věkové namíchány tak, aby pro ně byl připravený program podnětný.

Více informací
ImageImage
Image

individuální přístup pro všechny

Péče o děti s IVP

Považujeme také za správné a důležité začleňovat děti se speciálními potřebami, posouvat je, vzdělávat a nabízet jim přiměřené podmínky a výzvy. Všechny děti u nás mají možnost zažít pocit úspěchu, týmovosti a samostatnosti.

V každé třídě můžeme integrovat 1-2 děti se speciálními potřebami.

Každá třída, v níž je dítě se speciálními potřebami, má svého třídního učitele a asistenta pedagoga.

Zajišťujeme tím individuální přístup a možnost poznat dobře nejen potřeby dítěte, ale celé rodiny.

Více informací
Poradenské pracoviště

Náš tým

Image

Veronika Vaculovičová

majitelka, jednatelka
Image

Vendulka Myšková

ředitelka školy, třídní učitelka 3. třídy
Image

Lada Sanvenero

zástupkyně ředitele, speciální pedagog
Image

Monika Beranová

zástupkyně ředitele pro MŠ
Image

Tereza Chlebusová-Kandráčová

správa Edookitu, výuka IT, nastavování plateb školného a stravného, učitelka ZTV, lektorka plavání
Image

Helena Dvořáková

Provozní, administrativa, strava a péče o budovy, vychovatelka v družině

Jak učíme v ZŠ

Přečtěte si o tom, jak v naší ZŠ vzděláváme

Zjistěte více