Učit jsem nikdy nechtěla, mohly za to vlastní zkušenosti se školou. A tak když mě v roce 2014 Veronika oslovila, šla jsem do toho z přesvědčení, že „to“ musí jít i jinak. Dnes jsem za to vděčná. Dětem se snažím být spíš průvodkyní při hledání jejich vlastní cesty nežli učitelem jakožto nositelem pravdy. Výstižné je pro mě motto „Připravme dítě na cestu, ne cestu pro dítě“. Jen nerada ostatní, tedy i děti, do něčeho nutím, spíš nabízím, zkouším, ponoukám... Jsem ráda u toho, když děti vystupují ze své komfortní zóny, posouvají své hranice – ideálně proto, že samy chtějí. Věřím ve školu života, v učení prožitkem a tomu, že kdo chce, ten také může. V této oblasti procházím tvrdým tréninkem pod vedením mých tří synů. Pro lepší porozumění sobě samé, svým i vašim dětem právě procházím psychoterapeutickým výcvikem se zaměřením na děti a adolescenty.
Na Hlásku si od začátku cením volnosti, důvěry, podpory, možnosti volby, možnosti se dále vzdělávat, být sama sebou, a přitom i součástí jednoho celku se stejným cílem. Motivují mě výzvy, pracovní pestrost, možnost improvizovat, inspirativní kolegyně a kolegové. To vše mi Hlásek dopřává vrchovatě.
Dva dny v týdnu ve škole a dva ve školce se věnuji dětem s ohledem na jejich speciální vzdělávací potřeby. Pátý den zkouším dětem (aktuálně páťákům při Dílnách čtení) předat lásku ke knihám, zkoušíme kriticky myslet, tedy umět se na věci dívat z různých úhlů pohledu, nebát se mít svůj názor a umět ho obhájit. V předmětu Ateliér mi jde o zprostředkování vědomí, že kreslit a tvořit může každý. Společně s Lenkou Bezděkovou, naší školní psycholožkou, pomáhám dětem v rámci komunikačních skupin s posilováním sociálních, emočních a komunikačních dovedností.
Jsem introvertkou v hlučném světě milující svou rodinu, vysoké hory, divoké řeky, déšť a bouřky, východy i západy slunce, vůni čerstvě posečené trávy, suché víno a silné espresso. Baterky dobíjím nejčastěji čtením knih, kreslením, psaním, či horkou koupelí. Když mám energie nazbyt, pak volím rychlost v podobě muziky, tance, v létě při jízdě na motorce a v zimě na lyžích. Do rovnováhy mě dostane plachtění vodami sladkými i slanými a jóga.
Vzdělání:
Střední pedagogická škola – předškolní a mimoškolní pedagogika
Magisterské studium – speciální pedagogika
Frekventantka systematického sebezkušenostního výcviku v poradenství pro děti a rodiče a psychoterapie dětí.
Kurzy a školení:
Prožitkový kurz práce s projektivními terapeutickými kartami v praxi s dětmi a adolescenty
Pilotní školení projektu Resilient Preschools (posilování duševní odolnosti dětí v MŠ)
Výcvik vztahové psychoterapie dětí a adolescentů
MBTI typologie 1.-4., sebepoznání, komunikace, spolupráce, rozvoj, prosperita, individualizace výchovy a učení
FIE (Feuersteinovo instrumentální obohacování) I., II.
Čtením a psaním ke kritickému myšlení
Výtvarné aktivity - důkaz o čtení s porozuměním
Tvořivé psaní, Formativní hodnocení
Diagnostika školní připravenosti
Rozvoj grafomotoriky u dětí předškolního a mladšího školního věku
Lezení základ grafomotoriky
Školy HLÁSEK-základní škola a mateřská škola,s.r.o.
U Kapličky 58, Hlásná Třebaň, 26718
IČO: 24296023
Datová schránka: z2ecp7i
Č.ú. MŠ a ZŠ: 77139/5500
Č.ú. Klub Hlásek, z.s:
2249014319/0800 (miniškolka, tábory, služby, kroužky)
RED-IZO: 691004358