Učit jsem nikdy nechtěla, mohly za to vlastní zkušenosti se školou. A tak když mě v roce 2014 Veronika oslovila, šla jsem do toho z přesvědčení, že „to“ musí jít i jinak. Dnes jsem za to vděčná. Dětem se snažím být spíš průvodkyní při hledání jejich vlastní cesty nežli učitelem jakožto nositelem pravdy. Výstižné je pro mě motto „Připravme dítě na cestu, ne cestu pro dítě“. Jen nerada ostatní, tedy i děti, do něčeho nutím, spíš nabízím, zkouším, ponoukám... Jsem ráda u toho, když děti vystupují ze své komfortní zóny a posouvají své hranice – ideálně proto, že samy chtějí. Věřím ve školu života, v učení prožitkem a tomu, že kdo chce, ten také může. V této oblasti jsem pod každodenním tréninkem mých tří synů. Pro lepší porozumění sobě samé, svým i vašim dětem právě procházím 6ti letým sebezkušenostním psychoterapeutickým výcvikem v poradenství pro děti i rodiče a psychoterapii dětí.
Na Hlásku si od začátku cením volnosti, důvěry, podpory, možnosti volby, možnosti se dále vzdělávat, být sama sebou, a přitom i součástí jednoho celku se stejným cílem. Motivují mě výzvy, pracovní pestrost, možnost improvizovat, inspirativní kolegyně a kolegové. To vše mi Hlásek dopřává vrchovatě.
Jsem introvertkou v hlučném světě milující svou rodinu, vysoké hory, divoké řeky, déšť a bouřky, vůni čerstvě posečené trávy, suché víno a silné espresso. Baterky dobíjím nejčastěji čtením knih, hudbou, kreslením, psaním či horkou koupelí. Když mám energie nazbyt, pak zařadím rychlost v létě při jízdě na motorce a v zimě na lyžích. Do rovnováhy mě dostane plachtění vodami sladkými i slanými a jóga.
Vzdělání:
Střední pedagogická škola – předškolní a mimoškolní pedagogika
Magisterské studium – speciální pedagogika
Výcvik vztahové psychoterapie dětí a adolescentů, IPDAR Institut psychoterapie dětí a rodičů
Frekventantka 6ti letého sebezkušenostního výcviku v psychoterapii dětí a poradenství pro děti a rodiče, INDEPT Institut dětského poradenství a terapie
Sandtray - terapie hrou v pískovišti, jako terapeutický nebo poradenský nástroj při práci s dětmi
Kurzy a školení:
Sandplaying - Využití pískoviště v diagnostice a terapii dětí a dospělých
Podpora žáků s psychickými problémy
Metody a techniky práce s dětmi s narušenou vztahovou vazbou ve výchově a vzdělávání
Krizové situace ve škole – jak jim předcházet, jak jim čelit a jak je řešit
EmotionAid (emoční první pomoc při práci se stresem)
Psychická první pomoc
Úvod do práce v terapeutickém pískovišti s dětmi
Prožitkový kurz práce s projektivními terapeutickými kartami v praxi s dětmi a adolescenty
Pilotní školení projektu Resilient Preschools (posilování duševní odolnosti dětí v MŠ
MBTI typologie 1.-4., sebepoznání, komunikace, spolupráce, rozvoj, prosperita, individualizace výchovy a učení
FIE (Feuersteinovo instrumentální obohacování) I., II.
Čtením a psaním ke kritickému myšlení
Výtvarné aktivity - důkaz o čtení s porozuměním
Tvořivé psaní, Formativní hodnocení
Diagnostika školní připravenosti
Rozvoj grafomotoriky u dětí předškolního a mladšího školního věku
Lezení základ grafomotoriky
Školy HLÁSEK-základní škola a mateřská škola,s.r.o.
U Kapličky 58, Hlásná Třebaň, 26718
IČO: 24296023
Datová schránka: z2ecp7i
Č.ú. MŠ a ZŠ: 77139/5500
Č.ú. Klub Hlásek, z.s:
2249014319/0800 (miniškolka, tábory, služby, kroužky)
RED-IZO: 691004358