Školní

Poradenské pracoviště

Komu pomáháme?

Image

Dětem

Nápravy a reedukace v oblasti čtení a psaní. Začlenění do kolektivu. Řešení konfliktů. Hledání vhodných učebních stylů. Podpora silných stránek. Rozvíjení sociálních dovedností.
Image

Kolegům

Hledání cest k efektivnímu učení. Programy na podporu třídní dynamiky. Nastavení a evaluace IVP. Depistáž a základní diagnostika dítěte/třídy.
Image

Rodičům

Když si se svým dítětem nevíte rady. Dítě není ve škole spokojené. Když máte dojem, že to dítěti ve škole "nejde". Podpora rodin ve složité životní situaci.

Poradenské pracoviště Hlásku je místem, kde se staráme o potřeby dětí, rodičů i pedagogů. Náš tým odborníků je tu pro vás, aby poskytoval psychologickou, speciálně-pedagogickou a logopedickou podporu.

Pečujeme o individuální rozvoj každého dítěte, nasloucháme vašim obavám a společně hledáme nejlepší řešení. Vytváříme bezpečný a otevřený prostor, kde mohou rodiče i děti najít pomoc při zvládání náročných situací.

S důvěrou se na nás můžete obrátit, ať už jde o školní problémy, vývojové otázky nebo emocionální a komunikační výzvy. Jsme tu, abychom společně podpořili harmonický rozvoj vašich dětí a pomohli vám nalézt cestu k jejich plnému potenciálu.

ImageImage

Kdo má k mému dítěti ve škole nejblíž

Chování, učení a vztahy dětí ovlivňuje mnoho faktorů. To nejdůležitější se však většinou odehrává ve třídě. Ty nejpřesnější informace Vám dokáže poskytnout zejména třídní učitel a asistent pedagoga.

Při řešení problémových situací týkající se třídy, chování dětí nebo třídního klimatu je tedy nejlepší řešit primárně s třídním učitelem a asistentem, kteří jsou v úzkém kontaktu s poradenským pracovištěm a vždy se s ním v případě potřeby radí na společném postupu.

Image

Jak kontaktovat školní poradenské pracoviště (ŠPP)

Poradenský tým funguje jako propojená skupina odbornic, které se velmi často podílí na řešení vzniklých situací společně, proto je nejlepším řešením kontaktovat poradenský tým přes Edookit.

  • pro kontaktování poradenského pracoviště MŠ zvolte v Edookitu jako příjemce Poradna MŠ
  • pro kontaktování poradenského pracoviště ZŠ zvolte v Edookitu jako příjemce Poradna ZŠ

Do zprávy se pokuste krátce shrnout Vaše požadavky a nezapomeňte zanechat telefonní číslo. Tým ŠPP si Vaši zprávu předá a ozve se Vám kompetentní osoba, která Vám se situací pomůže.

V určitých situacích je třeba obrátit se přímo na odborníka z dané oblasti (např. je situace příliš citlivá nebo pokusy o společné řešení selhaly). V takovém případě kontaktujte konkrétní osobu dle informací níže.

Na koho se obrátit, když...

Image

Potřebuji radu týkající se vzdělávání mého dítěte

  • Mé dítě má diagnostikované speciální vzdělávací potřeby, vyžaduje individuální péči a já mám pocit, že se mu jí nedostává.
  • Vnímám, že mé dítě ve škole dlouhodobě selhává. Pokus o řešení s vedením třídy nepřinesl výsledky.
  • Potřebuji radu ohledně podpory pro mé nadané dítě.
  • Nejsem si jistá/jistý, zda je mé dítě připravené na nástup do školy.
Kontaktujte speciální pedagožku
Image

Potřebuji radu týkající se vztahů ve třídě nebo chování mého dítěte

  • Mám obavu, že ve třídě mého dítěte je nepříznivé klima pro učení. Pokus o řešení s vedením třídy selhal.
  • Mám obavu, že mé dítě je dlouhodobě vyčleňováno z kolektivu. Pokus o řešení s vedením třídy selhal.
  • Chování mého dítěte se v poslední době velmi změnilo. Mám obavu, že se něco děje.
  • Mám podezření, že mé dítě je šikanováno.
Kontaktujte preventistku
Image

Potřebuji radu týkající se řeči mého dítěte

  • Mé dítě má problémy se správnou výslovností
Kontaktujte logopedku
Image

Potřebuji radu týkající se náročných situací doma nebo ve škole

  • Naši rodinu (mé dítě) potkala náročná situace, která může mít nepříznivý vliv na mé dítě. Rád/a bych se poradil/a.
  • Chování mého dítěte se v poslední době velmi změnilo. Mám obavu, že se něco děje.
  • Mé dítě vykazuje v poslední době psychickou nepohodu (je úzkostné, výbušné,...). Nevím, co se děje a chtěl/a bych se poradit.
Kontaktujte psycholožku ZŠ

Kontaktujte psycholožku MŠ

Kdo je součástí poradenského týmu

Image

Klára Buchtová

Preventistka

Kontaktujte přes Edookit


Zaměřuji se na prevenci rizikového chování, podporuji zdravé klima ve třídách a poskytuji poradenství žákům i rodičům. 

Na co se zaměřuji:

  • Koordinace prevence a intervence (zodpovědnost za proces, průběh a komunikaci) 
  • Přímá podpora „tady a teď“ při vytváření bezpečného a respektujícího prostředí jako základ prevence rizikového chování (společné kruhy ve třídě, rodičovské schůzky) 
  • Podpora pedagogů v řešení náročných situací (můžeme společně hledat techniky, cvičení, nástroje, jak pracovat se vztahy mezi dětmi, s náročnými rodiči i mezi kolegyněmi) 
  • Třídnické hodiny (spolupráce na efektivním vedení třídnických hodin, hodnotové vzdělávání) 
  • Náhledy do tříd (se specifikovaným cílem, možno i s ostatními kolegyněmi) 
  • Intervence i prevence ve třídách po domluvě s vedením třídy 
  • Individuální rozhovory s dětmi po dohodě s vedením třídy nebo na žádost rodičů 
  • Individuální rozhovory s rodiči po dohodě s vedením třídy nebo na žádost rodičů 
  • Pravidelná evaluace formou periodických setkání 
  • Možnost účasti na konzultacích na vyžádání pedagoga či rodiče 

Přímý kontakt je možný např. pokud pokus o dohodu s vedením třídy selhal. Situace je natolik citlivá, týká se vedení třídy a je potřeba zapojení nezávislé osoby. 

Image

Květa Krüger

Pedagogická konzultantka 

Kontaktujte přes Edookit


Podporuji pedagogy v rozvoji výukových metod a individuálního přístupu k žákům 

Na co se zaměřuji:
  • Partner a konzultant poradenského týmu v oblasti pedagogické práce
  • Mezinárodně certifikovaný učitel a lektor programu RWCT s oprávněním certifikovat další učitele programu 
  • Popis toho, co v roli pedagogické konzultantky můžu v tomto školním roce nabídnout: 

    • Podpora pedagogů v rozvoji výukových metod a individuálního přístupu k žákům 
    • Návštěva ve výuce a reflexe výuky/vyučovacích metod a způsobů práce 
    • Podpora pedagogů formou konzultací  
    • Příprava workshopů (kurzy z programu RWCT – viz web spolku Kritické myšlení, trénink poskytování ZV) 
    • Podpora tandemové výuky 
    • Pomoc při zavádění nových prvků ve výuce  
    • Pomoc při přípravě otevřené hodiny pro ostatní vyučující 
    • Zavádění formativního hodnocení do výuky  
    • Podpora se zaváděním modelu E – U – R do výuky 
    • Možnost konzultace před plánovanou akcí (např. výjezd třídy, třídnická hodina, třídní schůzka apod.) 
    • Podpora učitelů při přípravě na rozvojový rozhovor s vedením školy 
    • Podpora učitelů jako přispěvatelů do odborných časopisů 
    • Pomoc s plánováním výuky se záměrem zapojit každého žáka 

Osobní kontakt je možný jen na vyžádání přes poradenské pracoviště. 

Image

Karolína Nováková

Školní psycholožka 

Kontaktujte přes Edookit


Poskytuji psychologickou podporu dětem, rodičům i učitelům. Zabývám se prevencí psychických obtíží a podporou duševního zdraví. Jsem primárně zaměřena na práci s jednotlivci. Můžu být přizvána do výuky a můžu vykonávat intenzivní podporu týmu i dítěte. 

Na co se zaměřuji:
 
  • Podpora pedagogů v řešení náročných situací (můžeme společně hledat techniky, cvičení, nástroje, jak pracovat se vztahy mezi dětmi, s náročnými rodiči i mezi kolegyněmi) 
  • Možnost účasti na konzultacích na vyžádání pedagoga či rodiče 
    Náhledy do tříd (se specifikovaným cílem, možno i s ostatními kolegyněmi) 
  • Intervence i prevence ve třídách po domluvě s vedením třídy a poradenským pracovištěm 
  • Individuální rozhovory s dětmi po dohodě s vedením třídy nebo na žádost rodičů 
  • Individuální rozhovory s rodiči po dohodě s vedením třídy nebo na žádost rodičů 
  • Pravidelná evaluace formou periodických setkání 

Mohu být oslovena přímo v citlivých situacích, jak rodiči, pedagogy, tak i dětmi.  
Osobní kontakt je možný přes Edookit.

Image

Lada Sanvenero

Speciální pedagožka 
Kontaktujte přes Edookit


Pomáhám dětem se speciálními vzdělávacími potřebami, poskytuji odborné konzultace pro pedagogy i rodiče.
 

Na co se zaměřuji:

  • SPU depistáž 
  • Náhledy do tříd po dohodě s vedením třídy se zaměřením na děti se specifickými potřebami 
  • Koordinace činností SVP, SPC, PPP 
  • Orientační diagnostika školní zralosti 
  • Nastavování plánů podpory a jejich průběžné ověřování a závěrečná evaluace společně s pedagogy 
  • Individuální práce s dětmi se specifickými potřebami 
  • Metodická podpora učitelů k práci s dětmi se specifickými potřebami 
  • Konzultace s rodiči u dětí se specifickými potřebami 
  • Konzultace s rodiči po dohodě s poradenským pracovištěm 
  • Spolupráce s preventisty a psycholožkou v oblasti intervence a prevence


Přímý kontakt v podobě konzultace týkajících se speciálních potřeb dítěte po předešlé dohodě přímo s Ladou.  

Image

Eva Slavíčková

Školní psycholožka

Kontaktujte přes Edookit


Poskytuji psychologickou podporu žákům, rodičům i učitelům. Zabývám se prevencí psychických obtíží a podporou duševního zdraví. Jsem primárně zaměřena na práci s jednotlivci. Mohu být přizvána do programu prevence.  

Na co se zaměřuji:
 
  • Podpora pedagogů v řešení náročných situací (můžeme společně hledat techniky, cvičení, nástroje, jak pracovat se vztahy mezi dětmi, s náročnými rodiči i mezi kolegyněmi) 
  • Třídnické hodiny (spolupráce na efektivním vedení třídnických hodin, hodnotové vzdělávání) 
  • Náhledy do tříd (se specifikovaným cílem, možno i s ostatními kolegyněmi) 
  • Intervence i prevence ve třídách po domluvě s vedením třídy a poradenským pracovištěm 
  • Individuální rozhovory s dětmi po dohodě s vedením třídy nebo na žádost rodičů 
  • Individuální rozhovory s rodiči po dohodě s vedením třídy nebo na žádost rodičů 
  • Pravidelná evaluace formou periodických setkání 
  • Možnost účasti na konzultacích na vyžádání pedagoga či rodiče 

Mohu být kontaktována přímo v citlivých situacích, jak rodiči, pedagogy, tak i dětmi.  
Osobní kontakt je možný přes Edookit.

Image

Petra Voříšková

Metodička prevence 

Kontaktujte přes Edookit


Koordinuji programy prevence rizikového chování na škole a podporuji pedagogy i žáky v této oblasti. 

Na co se zaměřuji:
 
  • Nastavování programu prevence ve třídách společně s třídními učiteli a preventisty 
  • Nastavení a aktualizace krizového a preventivního plánu
  • Nastavení pravidelného systému prevence dle ročníků

Zaměřena na interní spolupráci.  

Pedagogická terminologie, aneb co je co?

Chceš mluvit s někým mimo školu?

Ozvi se na Linku bezpečí
116 111
pomoc@linkabezpeci.cz